sobota, 6 stycznia 2018

Ciasto marchewkowe z mascarpone

Uwielbiam to ciasto, nawet bez kremu. Jest puszyste i mokre. Wybaczcie jakość zdjęcia :)



Ciasto

  • 6 dużych marchewek
  • 6 jajek
  • 2 szklanki cukru
  • 2 i 1/4 szklanki oleju roślinnego
  • 3 szklanki mąki tortowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • (ewentualnie) 1 łyżeczka przyprawy do piernika
Krem z mascarpone:
  • 500g serka mascarpone
  • 600g kremówki 36%
  • 8 łyżeczek cukru pudru
  1. Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.   
  2. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oraz cynamonem. 
  3. Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Następnie dolewać powoli olej oraz wsypywać na przemian mąkę. 
  4. Na koniec dorzucić marchew i wszystko wymieszać łyżką lub na najmniejszych obrotach miksera.
  5. Piekarnik rozgrzać do temperatury 180°C. 
  6. Blachę o wymiarach 25x35 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać przygotowane ciasto, a następnie piec ok. 60 minut. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem. Ostudzić
  7. Przygotować krem: Kremówkę ubić na sztywno, dodawać po łyżce mascarpone (w między czasie dodawać cukier puder). 
  8. Wystudzone ciasto przekroić na 2 blaty. Kremem w ilości 2/3 przełożyć ciasto, pozostałym kremem posmarować wierzch. Można posypać bakaliami lub posypać cynamonem.
Przepis zmodyfikowałam z tego przepisu

1 komentarz:

  1. Przyrządziłam ostatnio te ciasto na moje imieniny i wszystkim gościom bardzo smakowało :). Przed przystąpieniem do pracy, przygotowałam sobie tak jak zawsze niezbędne akcesoria kuchenne, których używam przy wyrabianiu ciast. U mnie są to przeważnie, odpowiednia forma do ciasta, tylka cukiernicza, a także zakupiona ostatnio na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw poręczna łopatka do ciast. Dzięki nim z powodzeniem jestem w stanie przyrządzić nawet najbardziej wymyślne wypieki.

    OdpowiedzUsuń