sobota, 14 lipca 2012

Placek po węgiersku

Placek po węgiersku to pomysł na pyszny i sycący obiad. Przygotowanie go jest dość pracochłonne, ale efekt końcowy zachwyci nie jednego głodomora:)


Gulasz:
1 kg mięsa wołowego lub wieprzowego (np.karkówka)
3-4 łyżki mąki
1 litr bulionu 
2 duże cebule
2 papryki czerwone
20 dag pieczarek
kilka łyżek oleju
ząbek czosnku
liść laurowy
3-4 ziarnka ziela angielskiego
2 łyżki papryki słodkiej w proszku
szczypta papryki ostrej w proszku (wg uznania)
1 łyżka przecieru pomidorowego
pieprz, ew. sól

Placki ziemniaczane (na 3 porcje)
ok. 1,2 kg ziemniaków
1 jajko
2 czubate łyżki mąki
1 cebula
sól, pieprz
łyżka majeranku
olej do smażenia

Dodatkowo:
śmietana gęsta 12%
koperek
surówka np. z kapusty 

  • Mięso pokroić w kostkę i obtoczyć w mące. Przełożyć na sito i usunąć nadmiar mąki. 
  • Na patelni dobrze rozgrzać olej i wrzucić mięso. 
  • W garnku zagotować bulion (w niepełnych 4 szklankach wody rozpuścić 1 kostkę rosołową).
  • Do bulionu wrzucić zarumienione mięso, liść laurowy i ziele angielskie.
  • Cebulę pokroić w kostkę i usmażyć na tłuszczu pozostałym po mięsie. Usmażoną cebulę wrzucić do gulaszu. Wcisnąć również czosnek. Gotować na wolnym ogniu ok. 30 minut.
  • Pieczarki obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić na patelnię i podsmażyć, aż wyparuje z nich woda. 
  • Paprykę pokroić w kostkę lub małe paski. 
  • Do gulaszu wrzucić paprykę, pieczarki, przecier pomidorowy i paprykę w proszku. Gotować na wolnym ogniu przez następną godzinę często mieszając. Pod koniec gotowania dodać pieprz.
  • W tym czasie przygotować masę ziemniaczaną na placki.
  • Ziemniaki zetrzeć razem z cebulą. Dodać jajko i mąkę.
  • Przyprawić solą, pieprzem i roztartym w dłoniach majerankiem. Dokładnie wymieszać.
  • Gdy już gulasz będzie gotowy, można zacząć smażyć placki.
  • Na patelni rozgrzać olej. Z masy ziemniaczanej odlać wodę i nakładać łyżką na patelnię. Wygładzić placek na całą powierzchnię patelni. Nie może być za gruby ani za cienki. 
  • Gdy spód się zarumieni, przełożyć delikatnie na drugą stronę (najlepiej pomagać sobie szerokimi łopatkami, żeby się nie rozleciał).
  • Usmażony placek ziemniaczany nałożyć na duży płaski talerz. Na połówkę placka nałożyć gulasz i przykryć drugą połówką (złożyć jak omleta). Wierzch posmarować śmietaną i posypać koperkiem. 
  • Podawać z surówką np. colesław lub z kapustą kiszoną. 
przepis własny


53 komentarze:

  1. bardzo lubię, smakuje tak jak i wygląda:))

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis rewelacja:) pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie apetycznie! Chodzą za mną już bardzo długo, tylko czekam na dzień, w którym je zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomniałaś mi ze nie muszę wychodzić z domu by pysznie zjeść:)jest dwunasta a już są gotowe..... niebo w gębie....a zapach w domu...ehhh....jak u mamy:)no i Moja Kochana Zjadła więcej niż ja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo się cieszę, że Wam smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju ja przeczytałem anal w kuchni. :) A placek cudowny.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam ten smak. jest 10 moich ulubionych dań. Ostatnio zrobiłem na prezentacji mebli i sprzętu dla moich klientów i wszyscy sie zajadali. Gratuluję i pozostałym życzę smacznego

    OdpowiedzUsuń
  8. Trzy godziny walki w kuchni, ale warto było;)) Wyszło wspaniale. To ja dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam :) Mam takie pytanko do Pani odnośnie tego bulionu, otóż: To może być taki jak się robi normalnie na zupę? Najpierw wywar z np. porcji rosołowej + warzywa, odcedzić i do czystej zupy dodać te podpieczone mięso żeby się w tym dogotowało na miękko? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki wywar jak najbardziej pasuje. Można też pójść na łatwiznę i zrobić bulion z kostki rosołowej, ja tak robię:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam to danie ale z kurczakiem. Wyszło rewelacyjnie, cała rodzina się zajadała ze smakiem. To danie na pewno na stałe zagości w naszym menu :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anula placek z twojego przepisu wyszedł super, a robiłem go pierwszy raz ;)
    Niebo "w gębie" - tak to można w skrócie określić.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Brawo! Nareszcie żadnej vegety i gotowych "sosów" z paczki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej udalo mi sie , mlaskali jak prosiaki , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znakomity przepis, smaczny i tani, Dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super przepis. Smak identyczny jak w mojej ulubionej karczmie w Zakopanem. Ja jeszcze robię sos czosnkowy. Polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam pytanie ile porcji wychodzi z tego przepisu ??

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha, naprawde- bardzo nam smakowal placek wg Twego przepisu..polecam!pozdr. Betty

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mnie to cieszy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam. Mój kochany powiedział: lepsze niż w Chłopskim jadle!

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Pani "kucharko", proponuję Ci więcej już nie wchodzić do kuchni, za tą kostkę rosołową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady..........?!

      Usuń
    2. Dokładnie - poza tym jeżeli taka wersja nie pasuje, zawsze mozna zrobić wywar. i już;>

      Usuń
    3. Ja proponuję nie rozstawać się ze słownikiem ortograficznym za TĄ kostkę rosołową.

      Usuń
  23. Polecam:) Naprawdę pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Już zawsze będę robiła gulasz według tego przepisu , jest przepyszny ...

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepis naprawdę super. Gulasz wyszedł idealnie :) Mniam Mniam

    OdpowiedzUsuń
  26. niebo w gebie! najlepszy przepis jaki znalazlam i probowalam. Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Super przepis. Dziekujemy:-)

    OdpowiedzUsuń
  28. WSPANIALY PRZEPIS:) dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  29. Placek rewelacja, niedługo znowu zagości na moim stole, facet zachwycony zjadł podwójną porcje ;-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pyszny, naprawdę najlepszy placek jaki jadłam :)
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam!
    Na sam widok aż ślinka leci a że jestem w ciąży tym bardziej.
    Skorzystam w piątek a mąż będzie zachwycony:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobilam dzis na obiad, rewelacja. Poniewaz robilam rowniez rosol, mialam gotowy bulion, dzieki Anula, naprawde pychotka

    OdpowiedzUsuń
  33. pyyyyyyyyyyyyszności... Szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Anula - dziękuję Ci bardzo za ten przepis ! Mieliśmy gości i chciałam zrobic coś innego ... Wypróbowałam Twój przepis, placek po węgiersku wyszedł super, każdemu smakował a goście chcieli "ściągawkę" jak go robic ... Po tak miłym pierwszym doświadczeniu z Twoimi przepisami pewnie poczytam i wypróbuję inne ... Dziękuje i pozdrawiam-Basia

    OdpowiedzUsuń
  35. Placek wg tego przepisu jest cudowny :) Zrobiłam go raz na próbę w grudniu. Od tego czasu mąż prosi mnie co weekend o ten przysmakak je to, aż uszy mu się trzęsą. Dotychczas kilkakrotnie jedliśmy to danie w różnych restauracjach - z przekonaniem mogę stwierdzić, że placek wykonany wg Twojego przepisu jest decydowanie smaczniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  36. heloo Filipcio Catering podkradl ci zdjęcie .. https://www.facebook.com/Filipciocatering/photos/a.563900796989418.1073741826.563470350365796/669285293117634/?type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, już zainterweniowałam :)

      Usuń
  37. Pyszne! Moje ulubione placki. A przepis świetny!

    OdpowiedzUsuń
  38. niebo w gębie! robiłam dzisiaj i jestem zachwycona :) pyszne, palce lizać! czasochłonne, ale warto! polecam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Wspaniale wyszło, dziękuję za przepis, będę korzystać częściej! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wczoraj wypróbowałem przepis, jest idealny dla takiego laika jak ja - postępując precyzyjnie według wskazówek uzyskałem wspaniały efekt końcowy. Moja żona - Babeczka ( babeczkapiecze.blogspot.com ) , dla której przygotowałem danie była zachwycona, a jest na prawdę wybredna :)

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Marcel

    OdpowiedzUsuń
  41. pyszne!!! wreszcie mi się udało zrobić to danie - tak uwielbiane przez facetów! :) wciąż o nie byłam nudzona i wreszcie mam idealny przepis :)

    OdpowiedzUsuń