wtorek, 25 lipca 2017

Fasolowe brownie

Uwierzylibyście, widząc zdjęcie poniżej, że to brownie jest na bazie czerwonej fasoli?? Tak fasoli! I jest naprawdę bardzo smaczne, na dodatek dietetyczne. Wiadomo, to nie to samo co tradycyjne brownie z czekoladą, ale to ciacho w wersji fit jest świetnym zamiennikiem. A że nie jestem na żadnej diecie to pokusiłam się o czekoladę w formie polewy :)


  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 2 jajka
  • 1 duży banan
  • 2 czubate łyżki kakao
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • pół łyżeczki sody
  • garść zmielonych migdałów (pominęłam)
  • pół szklanki ksylitolu
  • garść orzechów włoskich 
  • polewa - 1 tabliczka gorzkiej czekolady
  • opcjonalnie sezonowe owoce
  1. Fasolę dokładnie wypłukać.
  2. Wszystkie składniki oprócz orzechów zblendować na gładką masę i  przelać do niewielkiej formy ok. 20x25cm.
  3. Wierzch posypać posiekanymi orzechami.
  4. Piec 45 minut w temperaturze 180 stopni C.
  5. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i polać wierzch upieczonego brownie i udekorować owocami 

2 komentarze:

  1. Z pewnością smaczne - nigdy takiego nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już miałam okazję gdzieś widzieć takie fasolowe wariacje i nadal zastanawiam się jak ono smakuje. Dla mnie brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ to przede wszystkim wykorzystanie czekolady w pełnym słowa tego znaczeniu.

    OdpowiedzUsuń