poniedziałek, 30 stycznia 2012

Chatka Baby Jagi

Jest to jedno z ciast, które robi się w mig i nie trzeba go piec. Ten pomysłowy przepis znalazłam na stronie słodkiej babeczki. Jak się okazuje, chatka Baby Jagi jest dość znana, a ja nawet  nigdy o niej nie słyszałam. Ciasto jest naprawdę bardzo dobre, więc szczerze polecam.




Składniki:
500 g twarogu śmietankowego (zmielonego)
100 g miękkiego masła
trochę więcej jak pół szklanki cukru pudru
cukier wanilinowy (16g)
1 łyżka kakao
1 żółtko (autorka podaje 2 szt, ja polecam zmniejszyć ilość lub całkowicie pominąć)
3 opakowania herbatników (1 op. = 10szt.)

Dodatkowo lecz niekoniecznie :)
ulubione bakalie (np. rodzynki, płatki migdałowe, skórka pomarańczowa, wiórki kokosowe)

Polewa:
2 łyżki mleka
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
2 łyżki przesianego kakao

Przygotowanie polewy:
  • Mleko, cukier, masło zagotować. 
  • Wsypać przesiane kakao i dokładnie wymieszać. Gęstość polewy można regulować dodając w zależności od potrzeb mleko (jeśli jest za gęsta) lub kakao (jeśli jest zbyt rzadka)
Przygotowanie masy serowej:
  • Masło utrzeć z cukrem, dodać twaróg, żółtka i nadal ucierać na gładką masę.
  • Podzielić na pół. Do jednej części dodać łyżkę kakao i dokładnie wymieszać (ja byłam niecierpliwa i do całej masy dodałam 2 łyżki kakao).
  • Herbatniki ułożyć na folii aluminiowej w trzech rzędach obok siebie (każdy rząd to jedno opakowanie). 
  • Jasną masę rozsmarować na przygotowanych ciastkach. Na jasną masę wyłożyć ciemną. 
  • Na środkowy rządek wysypać bakalie (opcjonalnie). 
  • Przy pomocy foli złożyć zewnętrzne rzędy ciastek ku środkowi tak, by powstał trójkąt przypominający chatkę. Docisnąć. 
  • Polać polewą. Można udekorować opłatkami migdałowymi lub wiórkami kokosowymi. Poczekać aż polewa zastygnie, następnie zawinąć w folię i odstawić do lodówki do stężenia. 
  • Ciasto jest najlepsze po co najmniej jednym dniu, gdy ciastka zmiękną. 



I zostały tylko okruszki...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz