sobota, 2 czerwca 2012

Pierogi ze szpinakiem i fetą

Sezon letni to również sezon na szpinak. Warto wtedy zrobić pierogi. Te wychodzą delikatne i rozpływające się w ustach. Serdecznie polecam.



Składniki na ciasto (na ok 40 pierogów)

3 szklanki mąki 
2 łyżki oleju
1 płaska łyżeczka soli
1 szklanka wrzącej wody



Składniki na farsz:

500-600g szpinaku mrożonego lub 1 kg świeżego
1 cebula
3 ząbki czosnku
3 łyżki oleju
szczypta gałki muszkatołowej
sól, pieprz,
100 g fety (pół kostki)

  • Szpinak włożyć do garnka i gotować aż puści woda. Przełożyć na sito i dokładnie odsączyć całą wodę.
  • Cebulę pokroić w kostkę i usmażyć na oleju na złoto. Wcisnąć czosnek. Lekko posolić.
  • Do patelni z cebulą i czosnkiem dodać odciśnięty szpinak. 
  • Dodać gałkę muszkatołową, sól i pierz i smażyć kilka minut. Ostudzić.
  • Fetę rozdrobnić widelcem i dodać do szpinaku.
  • Wszystko wymieszać.


  • Do miski wsypać mąkę i sól. 
  • Wrzącą wodę wymieszać z olejem i wlać do mąki. Wymieszać drewnianą łyżką i odstawić na ok 1 min. 
  • Wyłożyć ciasto na stolnicę i wyrobić aż będzie gładkie. Podzielić na 3 części i włożyć do woreczka foliowego, aby ciasto nie wyschło. Każdą część osobno rozwałkować na grubość ok 3mm i wykrawać szklanką kółka. 
  • Na każdy krążek nakładać łyżeczkę farszu. Połączyć brzegi i dobrze je skleić.
  • Wrzucać na osolony wrzątek z 1 łyżką oleju. Gotować ok 4 min od wypłynięcia.
  • Ugotowane pierogi można okrasić cebulką pokrojoną w kostkę, lekko posoloną i usmażoną na złoto na 3-4 łyżkach oleju. 


Przepis własny


9 komentarzy:

  1. Uwielbiam, Uwielbiam, Uwielbiam, Uwielbiam, Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam pierogi z samym szpinakiem. Na pewno w najbliższym czasie wypróbuję z fetą bo wyglądają apetycznie. Chyba się robię głodna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj robiłam z truskawkami, ale ze szpinakiem też mam w planach, zamiast feta używam ser typu Bałkańskiego z lidla, jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne,ciasto delikatne-idealne,a farsz....poezja :) Dzieki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Suuuuper przepis! Na pewno na stałe zagości w moim domu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny prosty przepis, wcześniej nie umiałam zrobić ciasta, różne skomplikowane przepisy, ale ten przepis na ciasto nadaje się do wszystkiego. A same pierogi wiadomo przepyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz robiłam pierogi ze szpinakiem i wyszły naprawdę super! Skorzystałam z przepisu farszu i ta zasmażana cebulka dodana szpinaku naprawdę zmienia wszystko;-) PRZEEEPYSZNE!;-) Dziękuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis fantastyczny ;-))
    Dodałam troszke parmezanu do farszu i smakowały rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam już kilka razy pierogi z Twojego przepisu. Uwielbiam je ;)

    OdpowiedzUsuń