sobota, 21 stycznia 2012

Świąteczny sernik wykwintny

Choć święta już daleko za nami, warto zwrócić uwagę na ten świetny przepis, który znalazłam na blogu moje wypieki. Bez zastanowienia jest to teraz mój największy numer jeden wśród serników, wręcz doskonały, puszysty i idealny na świąteczny stół. Piekłam go w blasze o wymiarach 25x35cm i urósł wysoki, a surowa masa serowa nie mieściła mi się w mojej 5-litrowej misce. 




Składniki:

1,3 kg twarogu tłustego lub półtłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
450 g drobnego cukru do wypieków
10 dużych jajek, białka i żółtka osobno
250 g masła, o temperaturze pokojowej
6 łyżek kaszy manny
1 opakowanie budyniu śmietankowego (ok. 40 g)
1 szklanka śmietany kremówki (30-36%)
ziarenka z 2 lasek wanilii + łyżeczka ekstraktu waniliowego (można zastąpić 1 opakowaniem cukru wanilinowego - 16 g)
ulubione bakalie - rodzynki lub kandyzowana skórka pomarańczowa, ok. 1/2 - 3/4 szklanki


  • Masło utrzeć mikserem do lekkości i puszystości. Dodawać twaróg i dalej ucierać.
  • W osobnej misce utrzeć żółtka z cukrem do białości. Dodać do masy serowej i krótko zmiksować. 
  • Do masy serowej dodać resztę składników: kaszę mannę, budyń, wanilię lub cukier wanilinowy. Zmiksować.
  • Śmietanę kremówkę ubić. W osobnej misce ubić białka na pianę.
  • Do masy serowej delikatnie wmieszać ubitą kremówkę, białka i bakalie.
  • Formę o wymiarach 25 x 35 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć masę serową, wyrównać.
  • Piec w temperaturze 170º C około 60 minut. Studzić w lekko uchylonym piekarniku, następnie włożyć na noc do lodówki. Dowolnie udekorować. 


2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo wykwintnie i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie. Szukałam czegoś innego,chociaż mam wiele sprawdzonych przepisów nawet przedwojennych,upieke w tym roku Twój sernik.😊😊😊

    OdpowiedzUsuń